Co to znaczy być w pierwszej 10 Google?
Będąc właścicielem strony internetowej danej firmy lub sklepu internetowego, pewnie nie raz usłyszałeś, że “te działania zmierzają do tego, aby Pańska strona była widoczna w pierwszej 10 Google”. Pewnie także nie raz, zastanawiałeś się co to właściwie oznacza. Otóż, chodzi tutaj o miejsce wyświetlania się Twojej strony internetowej. Po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarce Google, na pierwszej stronie wyświetla się 10 wyników. Reszta, tych mniej wypozycjonowanych znajduje się na dalszych stronach, do których mało kto zagląda. Dla użytkownika ważne oraz godne zaufania są te strony, które są widoczne niemal od razu, a nie te, których musi szukać w najdalszych zakątkach internetu.
Co decyduje o kolejności w Google?
Chyba dla nikogo nie ma zaskoczenia, że o pozycji w wyszukiwarce Google w głównej mierze decydują algorytmy, które oceniają stopień powiązania strony z danymi frazami kluczowymi. Algorytmy te mają na celu określenie w jakim stopniu dana witryna spełni oczekiwania użytkownika, który poszukuje danej informacji. Aby spodobać się algorytmom dobrze jest zastosować pewne narzędzia oraz czynniki, które znacząco poprawią widoczność witryny w internecie.
Czynniki wpływające na pozycje w Google
Niestety, nieznane są jeszcze wszystkie czynniki, które na celu mają poprawienie pozycji witryny w Google. Szacuje się, że może być ich nawet do 1000. Są one jeszcze wszystkie nie odkryte ze względu właśnie na ich liczbę, ale także przez to, że Google oficjalnie nie ujawnia, które kryteria decydują o obecności strony w TOP 10 Google. Mimo to, wyróżnia się kilka tych najpopularniejszych czynników, które mają wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce. Oto niektóre z nich:
Słowa kluczowe – są niemal najważniejszym czynnikiem, od którego zależy to, na jakiej pozycji będzie znajdowała się strona www. Jeżeli mają być one skuteczne, hasła kluczowe powinny zostać umieszczone w tytule, nagłówku oraz w tekście. Teksty te muszą być wartościowe, unikatowe, odpowiednio rozbudowane, a także napisane poprawnym językiem.
Linki wychodzące – powinny kierować z danej witryny na inne strony o podobnej tematyce, jednak powinny się one odznaczać wyższym autorytetem. Takie działanie jest sygnałem dla Google, że dana strona internetowa linkuje do wartościowych źródeł.
Szybkość strony – internauci nie lubią czekać, jeśli szukają czegoś w internecie muszą to mieć na już. Strony www, które ładują się bez opóźnień są lepiej oceniane w rankingu, co wpływa właśnie na pozycje w wyszukiwarce Google. Aby uniknąć wolnego ładowania się strony należy zoptymalizować pliki graficzne.
Linkowanie wewnętrzne – przejrzysta struktura strony internetowej sprzyja indeksowaniu. Dobrze dodane linki wewnątrz strony www wspierają nawigowanie w witrynie.
Innymi czynnikami, które bez wątpienia wpływają na pozycje w wyszukiwarce to historia i wiek domeny, duplikacja treści, linki przychodzące, certyfikat SSL, dane strukturalne czy dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych.
Co zrobić, aby strona pojawiła się w Google?
Jeśli chce się, aby dana witryna była bardziej rozpoznawalna dla internautów, warto zastosować wcześniej wspomniane czynniki. Jednak wdrożenie ich w działanie strony nie dla każdego jest prostym zadaniem, dlatego warto skorzystać z usług świadczonych przez agencje marketingowe. Wielu właścicieli stron www, którzy w przeszłości zaufali specjalistom w tym zakresie, obecnie mogą cieszyć się dobrze wypozycjonowaną witryną, która widoczna jest w TOP 10 Google. Na zakończenie warto jeszcze wspomnieć, że działania dążące do pojawienia się strony w 10 Google wymagają wiele czasu i cierpliwości. Nie są to także czynności jednorazowe – aby cieszyć się dobrym wypozycjonowaniem strony www trzeba stale pracować nad witryną. Jest to kolejny powód, aby zatrudnić do tego zadania specjalistów.
Specjalistów, którzy skutecznie zajmą się Twoją witryną znajdziesz na grupa-seo.pl, dzięki której powstał także ten artykuł.