Spis treści
ToggleKey-visual uważa się za jeden z elementów tworzenia wizerunku firmy lub marki. Profesjonalnie stworzona kampania pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji, przyciągnie uwagę potencjalnych klientów, a to z kolei przełoży się na realne korzyści dla firmy, przedsiębiorstwa.
Key-visual to klucz do sukcesu
Jak sama nazwa wskazuje to swoisty klucz, który ma zapewnić rozpoznawalność firmie, marce i zbudować zaufanie potencjalnych klientów. Dzięki odpowiednim technikom motyw przewodni KV zapada w pamięci odbiorcy i utożsamia się z konkretną firmą. Dzięki temu, iż znak ten pojawia się na wszystkich materiałach oferowanych przez daną markę, firmę element staje się rozpoznawalny, zapamiętany i wędruje dalej w świat.
Key-visual, a logo
Mnóstwo ludzi określa KV jako logo. To błędna logika. Jest to jego element, który zazwyczaj powstaje równocześnie z logo, by całość idealnie ze sobą współgrała i się uzupełniała. Jak zatem wygląda KV?
Czasem to po prostu specyficzna kompozycja kolorów i barw, kształtów i typografii. Co więcej, zdarza się, że to zupełnie abstrakcyjne elementy odbiegające tematyką od branży. Jednak profesjonalna agencja kreatywna zmieni element w identyfikację wizualną marki i stanie się znakiem rozpoznawczym danego produktu, firmy. To właśnie odróżnia KV od tradycyjnego logo.
Cechy profesjonalnego Key visual
Agencje kreatywne oferują najróżniejsze usługi, jednak profesjonalny Key-visual to tak naprawdę wyższy stopień twórczego i kreatywnego działania zespołu. Należy bowiem stworzyć idealny element, który będzie właściwie odebrany przez ogół, a to już nie jest tak oczywiste. Zatem dobry KV powinien być nie tylko prosty i zrozumiały, ale również unikalny, niepowtarzalny, charakterystyczny i oryginalny. Nie może kojarzyć się z innym produktem i marką, gdyż nie osiągnie on odpowiedniego efektu. Taki KV musi również wyróżniać się praktycznością. Powinien być użyteczny na wszystkich nośnikach i najróżniejszych mediach, gdyż reklama obecnie zawładnęła każą dziedziną życia. Nie można również zapomnieć o grupie docelowej, wobec której kreowany jest KV.
Cała kampania reklamowa to rozbudowany proces, a tworzenie wizerunku firmy, czy produktu to szereg działań. Całość ma zobrazować ideę przewodnią marketingu.
Key-visual w praktyce
Tworząc dany element KV należy bliżej przyjrzeć się odbiorcy. To właśnie grupa docelowa ma istotne znaczenie, dlatego element musi odpowiadać zapotrzebowaniu danej populacji. Czasem to bardzo prosty znak z charakterystycznym i jasnym przekazem. Czasem to kompozycja barw. Jakie najczęściej motywy graficzne tworzą KV?
– ilustracje to zazwyczaj taka sama stylistyka i charakter
– zdjęcia skupiają się na tych samych emocjach, barwie, a całość to podobne aranżacje
– niezmiennie sprawdza się również układ grafiki względem tekstu
– sprawdzony jest również konkretny element graficzny, który jest powtarzalny
– to również typografia, która charakteryzuje się stosowaniem tych samych liter lub o takiej samej wielkości
Po co tworzy się Key-visual?
Idea powstania KV była od samego początku jasna. Miał za zadanie przyciągnąć uwagę i stanowić rozpoznawalny motyw identyfikowany z konkretną marką, firmą, produktem. Ważna jest spójność komunikacji i odbioru. Dany motyw ma budzić konkretne odczucia i skojarzenia. Ma również łączyć się bezpośrednio z przedmiotem lub marką. Powtarzalność motywu i jego charakterystyczny przekaz ma stanowić znak rozpoznawczy i zostać zapamiętany przez dana grupę docelową.
Kampanie i Key-visual
Identyfikacja wizualna marki to rozbudowany proces. Dlatego idealny KV to sztuka kreatywności. Doskonałym przykładem są motywy, które opracowała Agencja Kreatywna z Wrocławia Brandgarden.
W ramach direct mailingu żelu na mięśnie i stawy stworzono szereg gadżetów i ulotek promujących produkt. Przekaz miał oczywiście za zadanie dotrzeć do jak największej ilości odbiorców. Bazując na haśle przewodnim stworzono KV z barwnymi papużkami. Niezwykle wyrazisty motyw umieszczono na kalendarzach, chusteczkownikach, naklejkach dzielnego pacjenta i ulotkach. Dzięki temu symbol stał się rozpoznawalny i charakterystyczny tylko dla danego produktu. Na tym polega sukces KV.
Artykuł powstał we współpracy z agencją reklamową Brandgarden.
Udostępnij post